loading...

فروش آهن آلات

فروش آهن آلات و تيراهن و پروفيل و ورق و لوله

بازدید : 130
يکشنبه 30 شهريور 1399 زمان : 13:02

تاثیر نوسانات قیمت دلار بر آهن

تاثیر افزایش قیمت دلار همواره مسئله ای بسیارمهم در حوزه های مختلف و کسب و کارهایی که مستقیما با دلار سرو کار دارندبوده است.

تاثیرگذاری واحد پولی دلار در اکثر معاملات بین المللی سهم عمده ای داشته است, در نتیجه به طور پیوسته این واحدپولی به عنوان فاکتوری مهم در معاملات صنعت های مختلف در نظر گرفته میشود. بازار آهن آلات هم تاثیرپذیری بسیار زیادی از این افزایش و کاهش قیمت دارد و با توجه به واردات و صادرات آهن, قیمت دلار میتواند تاثیر بسزایی در این عرصه داشته باشد.

با توجه به اینکه تامین نیاز محصولات آهن بصورت واردات است, پس افزایش قیمت دلار هم باعث افزایش بی قید و بند قیمت این محصول میشود. ازسوی دیگر کارخانه های داخلی تولید آهن کمتر تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار هستند, اما گاهی مواد اولیه ی این کارخانه ها از کشورهای دیگر تامین میشود, پس این امر موجب افزایش قیمت محصول خروجی نهایی از این کارخانه ها باشد.

طبق بررسی های انجام شده, تا زمانیکه قیمت دلار به ثبات نرسد قیمت محصولات آهنی به همین روال بالا و پایین خواهد رفت.

کنترل ناپدیری قیمت دلار که روی بسیاری از محصولات تاثیر گذاشته بازار را به سویی میبرد که کاملا نامعلوم است. نوسانات دلار در موضوعات آهن آلات اهمیت بیشتری دارد, زیرا آهن آلات از محصولات اساسی بسیاری از صنایع مانند ساختمان سازی, تولید قطعات, ماشین آلات و بعضی کارخانه ها است.

میلگرد

میلگرد یا آرماتور, از محصولات آهنی میباشد که برای افزایش استحکام به بتن در ساخت و ساز استفاده می شود. میلگردها با توجه به کارآیی و استفاده شان دراستانداردها و خواص مکانیکی متفاوت تولید می شود. از تفاوت های میلگردها, شکل ظاهری آنهاست. میلگردهای ساده که ظاهری کاملا صاف دارند, میلگردهای آجدار که برآمدگی ها و فرورفتگی هایی دارند که این نوع میلگردها خاصیت چسبندگی بیشتری دارند و به همین سبب استفاده از میلگردهای ساده در بتن مجاز نیست.

از انواع رایج میلگرد موجود در بازار میتوان به میلگرد اروپایی, میلگرد فولاد کربن (میلگرد سیاه), میلگرد گالوانیزه, میلگرد روکش اپوکسی, میلگرد فایبرگلس و میلگرد فولادی اشاره کرد.

تیرآهن

یکی از مهمترین مواد مورد استفاده در ساخت و ساز تیرآهن است. از تیرآهن در ساختمان سازی به صورت ستون, خرپا, نعل درگاه, تیر در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری استفاده می شود.

به صورت کلی, تیرآهن ها در دو نوع تیرآهن بال پهن و تیرآهن لانه زنبوری عرضه میشود.

تیرآهن ها نیز معایب و مزایای خود را دارند و ضروری است که کاملا سازگار با شرایط و کاربرد استفاده شوند. از مزایای تیرآهن میتوان به امکان استفاده در ارتفاعات زیاد, امکان تحویل بصورت از پیش ساخته شده و آماده و همچنین امکان اتصال چند قطعه ب یکدیگر وجود دارد و از معایب تیرآهن هم میتوان به عدم استقامت قابل توجهی در دمای زیاد, زنگ زدگی و فاسد شدن در مقابل عوامل خارجی است.

ورق سیاه

ورق سیاه(ورق فولادی) از محصولات پرکاربرد در ساختمان سازی است. این ورق را میتوان به صورت های رول شیت و رول فرم پیدا کرد.

این آهن آلات دارای سطحی بسیار صاف و صیقلی هستند. این ورق ها را میتوان به ورق رنگی و ورق روغنی دسته بندی کرد. از کاربردهای ورق سیاه در صنایع ساختمان سازی, اتومبیل سازی و پروفیل ساختمانی است. بعضی از این ورق ها به دلیل سختی ای که دارند برای ساخت تانکر, سیلندر گاز و لوله های نفتی خاص مورد استفاده قرار میگیرند. قیمت این ورق ها با توجه به نوع استفاده و ضخامت آنها تایین می شود.

بازدید : 170
سه شنبه 25 شهريور 1399 زمان : 10:47

قیمت روز ضایعات آهن

ضایعات آهن آلات همچون محصولات فولادی و آهنی ارزش زیادی دارند و به عنوان ماده اولیه بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار میگیرد. به دلیل وابسته بودن بیشتر صنایع به محصولاتی همچون تیرآهن، میلگرد، ورق و پروفیل موجب شده تا یکی از دلایل نوسانات قیمت آهن در بازار تغییرات قیمت هر کیلو ضایعات آهن باشد.

ضایعات آهن چیست؟

ضایعات آهن آلات به موادی گفته می شود که در صنایع خودروسازی و ساختمان سازی به دور ریخته میشوند اما قابلیت بازیافت دارند. ضایعات فلزی و آهنی ارزش پولی زیادی دارند. سودآوری از چنین محصولاتی موجب شده افرادی در همین زمینه تنها به دنبال خرید و فروش ضایعات باشند و مکان هایی به نام انبار ضایعات را به وجود آورند.

به گفته کارشناسان با بازیافت ضایعات فلزی میتوانیم تاثیر بسزایی در روند هزینه های تولید محصولات آهنی در صنایع داشته باشیم. همچنین بازیافت آهن آلات قراضه در حفاظت از محیط زیست تاثیر گذار بوده است و از توجه ویژه ای از سوی فعالات این حوزه برخودار است.

قیمت آهن ضایعات، قیمت آهن قراضه،قیمت روز آهن ضایعاتی

قیمت ضایعات آهن یا آهن قراضه

قیمت آهن ضایعاتی هم به صورت مذاکره بین خریدار و فروشنده تنظیم می شود و هم به صورت اینترنتی قابل استعلام است. اما آنچه قیمت روز ضایعات آهن آلات را تعیین میکند شامل جنس، نوع و آلیاژ این محصولات است. قیمت آهن قراضه به صورت کیلویی محاسبه میشود و در دسته های مختلفی همچون آهن قراضه روغنی، سنگین، سبک، آهن قراضه سوپر ویژه به فروش میرسد.

روش قیمت گذاری ضایعات

  • خرید و فروش آهن آلات در مبدا

در این روش در محلی که آهن ضایعاتی وجود دارد، خریدار حضور پیدا میکند و با فروشنده در رابطه ناخالصی، نحوه بارگیری و قیمت نهایی به توافق میرسند. این روش از خرید ضایعات رایج نیست و گاها توسط شرکتهایی که نیاز فوری دارند صورت میگیرد.

  • خرید و فروش ضایعات به روش تحویلی

در خرید و فروش آهن آلات قیمت در انتهای کار مشخص میشود. به گونه ای که در این روش پس از توافقات اولیه در رابطه با درجه و نوع بار، بارگیری انجام میشود و به مقصد میرود. پس از تخلیه بار در مقصد و تعیین درجه بار و ناخالصی قیمت نهایی توسط کارشناسان کارخانه مشخص میشود.

کاربرد ضایعات آهن

قانونی وجود دارد تحت عنوان اقتصاد چرخشی. این قانون بیان میکند که تمامی ابزار های ساخته شده باید به نحوی باشند که پس از استفاده مجددا قابل بازیافت باشد، یعنی محصولات از حالت بی مصرف بازیافت شده و تبدیل به محصول جدید و قابل استفاده ای شود. ضایعات آهن یکی از موادی است که در بازیافت بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

بازیافت ضایعات آهن از نظر اقتصادی و زیست محیطی بسیار به صرفه است. آهن ضایعات در صنعت ساخت و ساز و پروژه های جاده سازی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین کارخانه های تولید وسایل نقلیه و خودرو از آهن قراضه نیز استفاده می کنند.

مزایای بازیافت آهن ضایعات

استفاده از آهن بازیافتی به جای آهن خام میتواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • صرفه جویی ۷۰ درصدی در مصرف انرژی
  • ۹۰ درصد صرفه جویی در مصرف مواد خام
  • ۸۶ درصد کاهش آلودگی هوا
  • ۴۰ درصد صرفه جویی در منابع آب

به وسیله بازیافت هر تن فولاد که از آهن قراضه بدست می آید:

  • ۵۳ کیلوگرم سنگ آهنک بدست می آید
  • صرفه جوی در۶۲۵ کیلوگرم ذغال سنگ
  • صرفه جویی در ۱۱۱۵ کیلوگرم آهن

بازدید : 224
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تهران آهن

به گونه اي از ورق سياه اطلاق ميشود كه در صنعت كاربرد بسيار گسترده اي دارد.

از عناصر متشكل در اين ورق ميتوان از عنصر سليسيم و عنصر منگنز نام برد كه از

قابليت پيچ و خمش و ارتجاعي برخوردار است.

لازم به ذكر است كه عموما بعد از عمليات جوشكاري به علت حرارت بالا فولاد مقاومت خود را از دست ميدهد

در هنگام جوشكاري قدرت مقاومت بسيار بالايي دارد و اكثرا در تست ها ST52ولي ورق

موفقيت قابل قبولي رو نشان داده

كاربرد ورق اس تي 52 :

از جلمه كاربرد هاي ورق اس تي 52در زمينه جرثقيل . ساخت ريل . ديوار قطعات صنعتي.

.شاسي ماشين آلات سنگين . ميتوان اشاره كرد

قيمت ورق اس تي 52 :

قيمت ورق اس تي 52 با توجه به كارخانه توليد كننده و ضخامت آن متغير مي باشد.

در سايت شهرآهن مي توانيد قيمت ورق اس تي 52 به همراه كارخانه هاي توليد كننده از

جمله كارخانه فولادمباركه اصفهان، فولاد اكسين خوزستان و توليد كننده هاي خارجي از

جمله اكراين را مشاهده كنيد.

بازدید : 271
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ورق ST37 چيست ؟

ورق ST37 نوعي ورق سياه به شمار مي رود. اين ورق سياه كه تحت استاندارد DIN 17100 آلمان است ، يكي از اصلي ترين فولاد هاي غير آلياژي مي باشد كه جزء فولادهاي مورد استفاده در صنايع ساختمان سازي به حساب مي آيد.

ورق هاي سياه ST37 تحت عنوان فولاد نرمه نيز در صنعت شناخته مي شوند كه به دليل كربن پايين ، استحكام بالايي داشته و در صنعت و ساختمان سازي كاربرد گسترده اي دارد.

به دليل ميزان پايين كربن در ST37 ، خاصيت جوش پذيري در اين نوع ورق بسيار بالا است و بدليل داشتن ويژگي هاي خوب جوشكاري و امكان حفظ قدرت خود بعد از جوشكاري ، بسيار مورد توجه مهندسان عمران و صنايع قرار گرفته است و از اين ورق براي ساخت مقاطع فولادي مثل تيرآهن ، نبشي ، ميلگرد ، ورق ، پروفيل و ناوداني استفاده مي كنند.

مفهوم ST37 چيست ؟

عناصر تشكيل دهنده، استحكام و درجه مرغوبيت فولاد به كمك حروف و اعداد معرفي مي شوند.

حروف شناسايي براي فولادهاي ساختماني معمولي St است.

پس از اين حروف، عددي نوشته مي شود كه با ضرب كردن آن عدد در ۹٫۸۱ مقدار حداقل استحكام كشش فولاد بر حسب نيوتن بر ميلي متر مربع به دست مي آيد.

پس از عدد مربوط به استحكام خط تيره قرار مي گيرد و سپس درجه كيفيت معكوس فولاد به وسيله اعداد ۱ تا ۳ معرفي مي شود.

  1. درجه ۱ : براي كارهاي معمولي كه نوشته نمي شود.(معمولي)
  2. درجه ۲: براي كارهاي مهم (متوسط)
  3. درجه ۳: فولادي كه آرام ريخته گري شده و داراي درجه خلوص بالا و خواص جوشكاري خوب است.(كيفيت بالا)

براي مثال فولاد st37 –۲: ، ST ابتدا نماد فولاد ساختماني و ۳۷ نشان دهنده استحكام كششي ۳۷۰ نيوتن بر ميلي متر مربع و ۲ نيز نشان دهنده درجه كيفيت متوسط فولاد مي باشد.

ورق ST37 چيست ؟

مشخصات ورق ST37

درحالت كلي ورق هاي توليد شده از روش نورد گرم را ورق سياه مي گويند.

البته ورق هايي هستند كه از نورد سرد توليد مي شوند، به اين محصولات ورق روغني گفته مي شود.

دسته فولاد هاي ساختماني به علت خواص فيزيكي و مكانيكي منحصر به فرد خود كاربرد بسيار گسترده اي در صنايع و سازه شهري دارند. از ميان ورق هاي سياه فولادي ST37 و ST52 مصرف بيش از ۵۰ درصد صنعت را شامل مي شود.

فولاد ساختماني مانند ST37 به واسطه درصد كربن بسيار كم ، جوش پذيري مناسبي دارند.

به همين دليل نسبت به ساير رقباي خود داراي كاربرد بسيار بيشتري مي باشند. لازم به ذكر است كه جوش‌پذيري فولاد ساختماني با افزايش درصد كربن كاهش مي يابد. درنتيجه ورق ST52 نسبت به ورق ST37 جوش پذيري كمتري دارند.

وزن ورق ST37 در مقايسه با ورق ST52 بسيار بيشتر است. همين عامل سبب مي شود در بعضي موارد از ST52 به جاي ST37 استفاده شود.

ابعاد ورق st37 چقدر است؟

ورق هاي سياه يا كربن استيل st37 در ابعاد زير در بازار موجود است :

بازدید : 264
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پروفيل چيست؟

قوطي و پروفيل به معناي ثابت بودن مقطع در طول است. پروفيلZ و پروفيل آبرو معمولا در ساختمان سازي، صنعت و راه سازي كاربرد دارد. پروفيل ها اصولا به صورت مربع و مستطيل شكل هستند. پروفيل ها در صنعت ساختمان سازي با مقطع كوچك معمولا براي نرده هاي فلزي، در و پنجره، پياده روها و … كاربرد دارند و پروفيل ها با مقطع بزرگ براي ساخت ستون و اسكلت فلزي ساختمان به كار مي روند.

پروفيل ها را مي توان از نظر باز يا بسته بودن نيز تقسيم بندي كرد. پروفيل هاي باز در صنعتي ساختمان سازي اعم از تيرآهن، ميلگرد، نبشي، تيرآهن هاش، تيرآهن بال پهن و … مي باشد. پروفيل هاي بسته نيز همانند لوله، قوطي، پروفيل درب و پنجره، قوطي و پروفيل صنعتي پي وي سي، پروفيل هاي كركره برقي و … مي باشند.

برچسب ها قوطي و پروفيل ,
بازدید : 327
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سوله ها ( اتصالات در قاب هاي شيبدار )

سوله ها : ساختمان هاي فولادي يك طبقه ، كه سيستم باربر اصلي ان ها از يك قاب فلزي با اتصالات صلب تشكيل مي گردد ، امروزه به شكل وسيعي در ايجاد فضاهاي صنعتي ، انبار ها ، سالن هاي ورزشي ، و آشيانه هاي هواپيما مورد استفاده قرار مي گيرند .

سهولت ساخت ، قطعات قابل حمل ، سادگي نصب ، وزن كم ، عملكرد سازه اي مطلوب ، و اقتصادي بودن ، خصوصا تا دهانه هاي آزاد حدود ۴۰ متر ، از مزاياي اين قبيل ساختمان ها به شمار مي آيند .

يك نمونه از اين نوع ساختمان ها را غالبا با سقف شيبدار اجرا مي گردند و در اصطلاح به سوله معروف هستند ، به نمايش در آورده است .

اتصالات در اين قبيل ساختمان ها از اهميت بسياري برخوردارند .

علاوه بر عملكرد سازه اي سيستم كه متكي بر صلبيت گره ها و قابليت اتصالات در تحمل تلاش هاي وارد بر آن ها است ، سهولت ساخت و نصب اين سازه ها نيز تا حد زيادي در گروي طراحي اتصالات اجرايي و كارآمد مي باشد .

تجربيات مكرر در طراحي ، ساخت و نصب سوله ها منجر به استفاده از يكسري اتصالات استاندارد گرديده است كه در اين مقاله سعي مي شود ، با تكيه بر اصولي كه در طراحي اتصالات ساختمان هاي فولادي مطرح گرديده ، روش طراحي و نكات اجرايي كه در طرح اتصالات اين قبيل سازه ها مطرح است به صورت يك مجموعه ي كاربردي عرضه گردد .

اتصالات اصلي يك قاب صنعتي را مي توان به شرح زير طبقه بندي كرد :

  • اتصال گوشه
  • اتصال راس
  • اتصال پايه
  • اتصال لاپه ها به قاب اصلي
  • اتصال اجزاي بادبندي به قاب اصلي

در ادامه ي اين مقاله و مقالات بعدي به تشريح هر يك از اتصالات فوق مي پردازيم . كليك كنيد .

بازدید : 244
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

خم كاري پروفيل ها و لوله ها

خم كاري پروفيل ها و لوله ها ي تو خالي كه زاويه خمش آن ها زياده بوده و شعاع خم كوچكي دارند ، اين امكان وجود دارد كه مقطع ان ها در محل خمش تغيير فرم دهد ( اصطلاحا دو پهن شوند ) هر چه قطر لوله بيشتر و ضخامت جداره ان كمتر بوده و شعاع خم نيز كوچكتر باشد و مقدار اين تغيير فرم بيشتر است .

براي جلوگيري از تغيير فرم مقطع در محل خميدگي ، مي توان آن ها را از داخل تقويت كرده و يا از دستگاه هاي لوله خم كن براي اين منظور استفاده كرد .

لوله هاي بدون درز كم قطر را مي توان در حالت سرد خم كاري نمود .

لوله هاي با قطر بيشتر را پس از گرم كردن محل خم ، خم كاري مي كنند و در اين روش بايد سطح داخلي خمش را بيشتر از سطح خارجي گرم نمود .

انتخاب شعاع خم مناسب در تميز بودن و عدم تغيير فرم در محل خم كاري بسيار موثر است .

شعاع خمش در خم كاري لوله ها نبايد از سه برابر قطر اسمي ان ها كمتر باشد .

خم كاري پروفيل ها و لوله : براي تقويت داخلي لوله ها جهت جلوگيري از تغيير فرم ، مقطع آن ها در هنگام خم كاري ، معمولا از ماسه نرم و خشك و يا فنر خم كاري و غيره استفاده مي كنند .

براي مطالعه ادامه مطلب در سايت تهران آهن كليك كنيد .

بازدید : 223
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

قالب برداري ستون

قالب برداري بايد وقتي انجام شود كه بتن قادر به تحمل تنش ها و تغيير شكل هاي وارده باشد. قبل از آنكه اعضا و قطعات بتني ، مقاومت كافي براي تحمل وزن خود و بارهاي وارده را كسب نمايند، نبايد پايه ها و قالب هاي باربر برچيده شوند.

عمليات قالب برداري و جمع كردن پايه ها بايد گام به گام بدون ضربه و اعمال فشار ، چنان صورت گيرند كه

اعضا و قطعات، تحت بارهاي ناگهاني قرار نگرفته ، بتن صدمه نبيند و خدشه اي به ايمني و قابليت بهره برداري قطعات وارد نشده و تغيير شكل هاي غير مجاز در آن ها رخ ندهد.

چنان چه قالب برداري قبل از پايان دوره مراقبت انجام شود، بايد تدابيري براي مراقبت بتن پس از قالب برداري اتخاذ گردد.

زمان قالب برداري

  • الف :چنانچه زمان قالب برداري در طرح ، تعيين و تصريح نشده باشد ، قالب ها و پايه ها نبايد قبل از سپري شدن مدت هاي مندرج در جدول زير باشد .

قالب برداري

پيش شرط هاي استفاده از جدول فوق اين است كه :

بتن با استفاده از سيمان پرتلند معمولي يا سيمان پرتلند ضد سولفات تهيه شده باشد.

حين سخت شدن بتن ، دماي محيط به كمتر از صفر درجه سانتيگراد تنزل ننمايد (در صورت تنزل دماي محيط به كمتر از صفر درجه سانتيگراد ، بايد ارقام جدول متناسباً و حداقل به ميزان مدت يخبندان افزايش يابند)

هنگام قالب برداري سطوح قائم ، جهت حفظ بتن در برابر گرما يا سرماي محيط بلافاصله پس از قالب برداري عمل آوردن بتن به روش مقتضي صورت پذيرد .

در صورت استفاده از سيمان زودگير، ارقام جدول فوق قابل كاهش است .

هنگام استفاده از مواد ديرگير كننده در ساخت بتن بايد ارقام جدول فوق افزايش يابند.

اگر ملاحظات خاصي براي پرهيز از ترك هاي زودهنگام يا تقليل تغيير شكل هاي ناشي از وارفتگي مد نظر باشد، بايد ارقام جدول را افزايش داد .

به علاوه چنانچه عمل آوردن تسريع شده يا قالب بندي خاصي نظير قالب هاي لغزان مطرح باشد، ممكن است مقادير فوق را كاهش داد.

  • ب :برداشتن قالب ها و پايه ها در مدت هاي كمتر از مقادير مندرج در جدول فوق فقط به شرط آزمايش ميسر است.

برداشتن پايه هاي اطمينان

  • الف :براي تيرهاي تا دهانه ۷ متر، برداشتن كل قالب و داربست و زدن پايه هاي اطمينان ميسر است ، ولي

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد .

بازدید : 247
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آرماتور هاي حرارت و جمع شدگي در پي ها

آرماتور هاي حرارت : نسبت سطح آرماتور حرارت و جمع شدگي لازم به كل سطح مقطع بتن براي پي هاي به ضخامت كمتر يا مساوي ۱۰۰۰ ميلي متر نبايد از مقادير (الف) تا (پ) اين بند كمتر اختيار شود :

  • الف ) براي ميلگرد هاي رده S240 و S340 : ۰٫۰۰۲۰
  • ب ) براي ميلگرد هاي رده S400 : ۰٫۰۰۱۸
  • پ) براي ميلگرد هاي رده S500 و بالاتر : ۰٫۰۰۱۵

نسبت سطح مقطع آرماتور از حرارت و جمع شدگي لازم به كل سطح مقطع بتن براي پي هاي به ضخامت بيشتر از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ميلي متر نبايد از الفا براي نسبت هاي مندرج در قسمت بالا اختيار شود . مقدار الفا از رابطه زير تعيين مي شود :

الفا برابر است با ۱٫۳-h0.0003

مقدار حداقل آرماتور حرارت و جمع شدگي As min ، براي پي هاي به ضخامت بيشتر از ۲۰۰۰ ميلي متر برابر مقدار آرماتور براي پي به ضخامت ۲۰۰۰ ميلي متر و به شرح ( الف) تا ( پ) اين بند است :

  • الف ) براي ميلگرد هاي رده S240 و S340 : As min :2800(mm2/m)
  • ب) براي ميلگرد هاي رده S400 : As min :2500(mm2/m)
  • پ)براي ميلگرد هاي رده S500و بالا تر : As min :2100(mm2/m)

در پي هاي با ضخامت متغير ، مي توان براي محاسبه مقدار آرماتور كششي حرارت و جمع شدگي ضخامت پي را برابر با ضخامت پي فرضي هم حجم آن اختيار كرد .

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد .

بازدید : 268
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

محدوديت آرماتورگذاري پي ها و شمع ها

محدوديت آرماتورگذاري پي ها و شمع ها : آرماتور هاي لازم براي مقاطع پي ها و شمع ها بر اساس نيروهاي وارد بر آن مقاطع در حالت حد نهايي با رعايت محدوديت هاي زير محاسبه مي شوند .

در پي هاي نواري مقدار نسبت در ناحيه كششي در ناحيه كششي نبايد كمتر از ۰٫۲۵ درصد اختيار شود ، مگر آنكه آرماتور به كار رفته به اندازه يك سوم بيشتر از مقدار آرماتور تعيين شده در محاسبات باشد .

در حالت اخير اين نسبت نمي تواند كمتر از ۰٫۱۵ درصد اختيار گردد .

در پي ها قطر ميلگرد ها نبايد كمتر از ۱۰ ميليمتر و فاصله محور تا محور آن ها از يكديگر ، نبايد كمتر از ۱۰۰ ميلي متر و بيشتر از ۳۵۰ ميلي متر در نظر گرفته شود .

در پي هاي حجيمي كه در آن ها ابعاد و حجم بتن مستقل از نياز هاي محاسباتي در نظر گرفته مي شوند ، رعايت حداقل آرماتور خمشي ضرورتي ندارد .

در اين پي ها در صورتي كه كنترل ترك هاي سطحي مورد نظر باشد بايد در آن سطوح يك شبكه ميلگرد جلدي به كار برد .

حداكثر فاصله ميلگرد هاي جلدي ۳۵۰ ميلي متر است .

در پي هاي منفرد در صورتي كه عملكرد پي يك طرفه باشد و يا عملكرد آن دو طرفه بوده و شكل آن مربع باشد ، توزيع ميلگرد ها در سراسر عرض پي بايد به طور يكنواخت صورت گيرد .

در غير اين صورت توزيع ميلگرد ها بايد مطابق ضوابط ( الف ) و ( ب) اين بند باشد .

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد .

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 72
  • بازدید کلی : 19452
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه